MATTONI

VESELĪBA UN ŪDENS

Lai saglabātu organismā optimālu šķidruma un minerālvielu līmeni, tie ir nepārtraukti jāpapildina.

Tas nozīmē, ka mums jādzer, pirms sajūtam slāpes. Slāpes ir pirmā atūdeņošanās pazīme, kas var rasties no fiziskām aktivitātēm, kā arī vienkāršas elpošanas vai svīšanas. Slāpes ir arī nevajadzīga slodze smadzenēm un nierēm. Ja organisms sajūt ūdens trūkumu, tas to ietaupa. Ūdens trūkums organismā izraisa žults un urīnskābes kristalizāciju. Šie kristāli kairina un bojā gļotādu, kā arī var izraisīt akmeņu veidošanos un pastāvīgu urīnceļu un žultsceļu iekaisumu.

ATŪDEŅOŠANĀS

Atūdeņošanās

  • 0 % Ūdens daudzums cilvēka organismā: 60 %
  • –2 % slāpes un slikts garastāvoklis
  • –3 % apetītes un darbaspējas zudums – 20 %, slikta dūša
  • –6 % galvassāpes, reibonis, vērsieties pēc palīdzības
  • –8 % apgrūtināta runāšana, apgrūtināta elpošana, draudi dzīvībai
  • –10 % nespēja pārvietoties, apātija, samaņas zudums
  • –12 % nespēja norīt, nepieciešama intravenoza barošana, organisma funkciju apstāšanās
Kustība

KAS DZER MATTONI

  • ZĪDAIŅI vienīgais zīdaiņiem piemērotais ūdens
  • 3 L AR KRŪTI BAROJOŠAS MĀTES zīdaiņiem piemērotais ūdens
    vai avota ūdens
  • 2 L BĒRNI avota vai viegli
    mineralizēts ūdens
  • 3 L PIEAUGUŠIE avota vai viegli
    mineralizēts ūdens
  • 0,5 L SPORTISTI pirms sportošanas; citos gadījumos trīs litrus, tāpat kā visi pieaugušie
  • 2 L VECĀKA GADAGĀJUMA CILVĒKI minerālūdens, pamatojoties uz ģimenes ārsta ieteikumu
  • 3 L karstās dienās mineralizēts ūdens
DZERŠANAS REŽĪMS